Nu ti se poate intampla foarte des, insa atunci cand se intampla e posibil sa simti cum se sfarseste lumea, cum cerul cade pe tine si cum toate celulele din corpul tau se razvratesc si te umplu instant de energie negativa. Daca treci printr-un astfel de moment cel mai probabil afli in aeroport sau mai rau, in avion faptul ca zborul tau va fi intarziat pe o perioada nedeterminata ori chiar va fi anulat. Este extact ceea ce nu vrei sa auzi in acel moment. Mai ales daca e un zbor de conexiune, ratezi un zbor de conexiune, incepi vacanta cu nu se poate mai prost sau pur si simplu ratezi o intalnire importanta. In astfel de situatii cel mai bine e sa-ti pastrezi calmul. Cu atat mai mult daca esti in Uniunea Europeana sau zborul este operat de o companie inregistrata in UE pentru ca find cetatean european chiar ai drepturi, iar unul dintre aceste drepturi, cel mai important as zice eu se refera la o compensatie de pana la 600 de euro per pasager daca zborul a fost intarziat sau anulat.
Completeaza AICI o cerere pentru o compensatie de pana la 600 de euro (conform directivei CE 261)
Evident ca acest lucru nu prea este apreciat de catre companiile aeriene iar informatia nu este oferita cu placere. De aceea multe companii incearca din rasputeri sa tervigerseze eventualele reclamatii ce ar putea aparea din partea clientilor nemultumiti, iar acest lucru se reflecta si in compensatiile extrem de mici platite catre clienti. Doar 2% dintre clientii care au dreptul la compensatie merg pana la capat cu reclamatia obtinand compensatia solicitata in mod legal. Acest lucru tine si de birocratie. Un lucru extrem de enervant uneori. Astfel a gandit si Henrik Zillmer cand zborul sau de la Singapore catre Europa a fost intarziat cateva ore bune. Dupa ce s-a documentat si a inteles ca legislatia europeana permite dreptul la compensatie a decis sa recupereze suma maxima posibila de la compania aeriana in cauza doar ca s-a lovit de birocratie si a inteles atunci de ce numarul celor care cer compensatii este extrem de mic, astfel s-a gandit sa vina in ajutorul lor punand bazele unei companii dedicate acestor clienti: AirHelp.com. Scopul site-ului este sa usureze accesarea unei compensatii daca zborul a fost intarziat sau anulat. Completezi toate datele online in doar 2 minute si apoi astepti sa fi contactat intr-un timp foarte scurt ca sa afli daca vei primi compensatia cuvenita (de pana la 600 de euro per pasager). Rata de succes este de 85%, adica sansele de a primi banii din partea companiei aeriene sunt foarte mari. AirHelp.com/ro vor retine 25% din suma platita de compania aeriana pentru serviciile oferite (in speta ei se ocupa de tot pe baza informatiile oferite de tine), insa vei plati doar daca ai castig de cauza si doar atunci cand primesti banii in cont, altfel serviciul este gratuit.
De ce sa apelezi la AirHelp.ro?
Stiu. Primul gand ar fi sa faci lucrurile pe cont propriu si poate parea o idee buna atata timp cat si compania aeriana este una intelegatoare, insa dupa cum probabil stiti deja majoritatea companiilor aeriene vor incerca sa gaseasca diverse metode si tertipuri de a nu achita o compensatie sau de a achita una mai mica. Daca dati o simpla cautare pe internet veti descoperi cu siguranta fel si fel de idei mai ingenioase utilizate de companiile aeriene pentru a nu achita compensatiile cuvenite clientilor cu zboruri intarziate sau anulate. AirHelp.com au intrat recent pe piata din Romania, insa au in spate aproape 6 ani experienta si au facut fericti peste 10 milioane de pasageri. Rata de succes este de 85%. Acest lucru reflecta faptul ca sunt foarte bine instruiti, cunosc foarte bine legislatia, stiu ce tertipuri utilizeaza companiile aeriene dar stiu si cum sa le contracareze. Lucru pe care un pasager obisnuit cu siguranta nu le cunoaste. In plus, te scapa de stres.
Sa nu uitam faptul ca in ultimii 3 ani de zile pasagerii din Romania ar fi putut beneficia de pana la 36 de milioane de euro despagubiri din partea companiilor aeriene, insa acesti bani au ramas in buzunarul celor din urma datorita lipsei de informare a pasagerilor.
Cu siguranta ati trecut prin astfel de momente in care angajatii de la HelpDesk si nu numai v-au tratat cu indiferenta, v-au vorbit mai putin politicos sau chiar s-au rastit la dvs. Doar va puteti imagina ce inseamna sa dati peste astfel de angajati si atunci cand va cereti drepturile la compensatie. Nu mai punem actele cerute, dovezi peste dovezi, telefoane si timpul pierdut. De aceea consider ca serviciile oferite de catre AirHelp.ro platite doar daca acestia au castig de cauza pentru dvs si doar cand dvs incasati banii au un pret rezonabil ce se calculeaza in procente.
Recenziile clientilor de pe Trustpilot spun destul de multe lucruri despre aceasta companie mai ales ca a obtinut peste 24.000 de recenzii din care 84% cu titlul de Excelent avand in final nota 9,7 din 10.
Care sunt drepturile mele ca cetatean european?
In primul rand ca cetatean UE orice intarziere sau anulare a unui zbor intra sub incidenta CE 261. Aceasta directiva europeana face referire la acoperirea rutelor pentru care un pasager din UE poate cere o compensatie de pana la 600 de euro in cazul in care zborul sau a fost intarziat sau anulat. Iata mai jos un tabel pus la dispozitie de catre AirHelp pentru a intelege mai bine despre ce zboruri sunt eligibile.
Itinerariu | Operator UE | Operator non UE |
---|---|---|
Din interiorul EU catre EU | Acoperit | Acoperit |
Din interiorul EU catre exteriorul EU | Acoperit | Acoperit |
Din exteriorul EU catre interiorul EU | Acoperit | Neacoperit |
Din exteriorul EU catre exteriorul EU | Neacoperit | Neacoperit |
Astfel puteti observa foarte usor ca doar in 3 cazuri din 8 nu veti putea fi eligibil pentru o compensatie.
De asemenea nu toate intarzierile sunt eligibile ci doar cele de peste 3 ore sunt acoperite de CE 261. Totusi, trebuie de retinut faptul ca un zbor este declarat ca find sosit la destinatie abia in momentul cand avionul este parcat si usile sunt deschise. Cu alte cuvinte, fiti atenti la timpul trecut dupa ora la care trebuie sa aterizati la destinatie. Este de la sine inteles ca cei din companiile aeriene cunosc foarte bine legislatia si vor incerca sa castige orice minut posibil. Iata un alt tabel explicativ in ceea ce priveste intarzierile:
Durata întârzierii | ||||
---|---|---|---|---|
Mai puțin de 3 ore | 3 – 4 ore | Mai mult de 4 ore | Nu ați ajuns la destinație | Distanța |
-€ | 250 € | 250 € | 250 € | Toate zborurile de 1500 km sau mai puțin |
-€ | 400 € | 400 € | 400 € | Zboruri interne UE mai lungi de 1500 km |
-€ | 400 € | 400 € | 400 € | Zboruri UE non-interne între 1500 și 3500 km |
-€ | 300 € | 600 € | 600 € | Zboruri UE non-interne peste 3500 km |
Totusi trebuie sa fiti foarte vigilenti in cazul in care aveti o intarziere si sa urmati cateva sfaturi simple pentru a va garanta compensatia:
- notati-va informatii despre intarziere
- faceti poze la tabelele din aeroporturi
- imortalizati chiar si comunicatele transmise de compania aeriana inclusiv ora acestora
- cereti cat mai multe informatii legate de intarziere din partea echipei de la sol
- prezentati orice document necesar cerut inclusiv ofertele alternative
Dreptul la compensatii expira in functie de tara unde isi are sediul compania aeriana in cauza sau unde se afla instanta competenta pentru rezolvarea litigiilor respectivei companii. Pentru Romania perioada este de 3 ani, insa in intreaga Uniune Europeana aceasta variaza intre 1 an (cazul Belgiei) si nelimitata in cazul Maltei. Perioada medie totusi este de 2-3 ani. Astfel, puteti depune o cerere de compensatie chiar daca zborul dvs intarziat sau anulat a avut loc in urma cu cativa ani. Cel mai rapid mod de a afla daca sunteti eligibili este sa completati cererea pe site-ul AirHelp.ro
Alte drepturi pe care un pasager le are in cazul unei intarzieri sau a unei anulari:
- dreptul la masa si bauturi racoritoare
- dreptul la cazare in cazul in care zborul este anulat sau are o intarziere mai mare de 8 ore
- dreptul de a fi rerutat pe un alt zbor
- dreptul la restituirea totala sau partiala a biletului de avion
Mai multe informatii cat si textul complet al directivei CE 261 in limba romana le gasiti pe site-ul AirHelp.ro. Toate informatiile sunt actualizate la zi.
Cateva informatii ce mi s-au parut utile si tin sa le mentionez sunt legate de clasamentul companiilor aeriene in lume dar si in Romania conform AirHelp Score, astfel avem:
- Top 3 companii din lume:
- Top 3 companii din Romania:
- Top 10 companii din lume: